Tilburg: Communicatieve vaardigheden / klantvriendelijkheid (code 95 U14)
Volg de cursus ‘Communicatieve vaardigheden / klantgerichtheid en professionaliteit chauffeur (communicatie) (code 95 U14)’ in Tilburg.
Inleiding
Bij het dagelijkse werk als chauffeur komt veel kijken, zoals; een goede omgang met klanten en collega’s en een goede werkhouding.
Zorgvuldig omgaan met materiaal en lading maken het verschil tussen een professionele chauffeur en een chauffeur die nauwelijks betrokken is bij zijn werk. Omdat de marges maar klein zijn in de transportsector kan het kleinste foutje de grootste gevolgen hebben.
Of het schade rijden is door roekeloos gedrag, het te laat komen is bij een klant, of het niet juist interpreteren van opdrachten, al deze voorvallen kunnen grote gevolgen hebben.
Hoe is de communicatie, houding en uitstraling naar de klanten? De wensen van de klant staan centraal in deze training. U leert om door de ogen van de klant naar uzelf en uw organisatie te kijken. De klantgerichtheid en betrokkenheid voor het werk als chauffeur wordt naar een hoger niveau gebracht. Uw chauffeur is de ambassadeur van uw bedrijf.
Inhoud van de training
Theorie:
– Kenmerken van klantgericht werken
– Representativiteit en beroepshouding
– Klantbenadering en omgang met collega’s
– Zorg materieel en lading
– Betrokkenheid en verantwoordelijkheid bij het werk
– Gevolgen van foutief of nalatig handelen
– De chauffeur als visitekaartje/ambassadeur van het bedrijf
Praktijk:
– Rollenspel klant >< chauffeur
Opleidingsduur
De training duurt één dag
Vakbekwaamheidsrichtlijn
De training kan meetellen voor 7 uren voor de code 95 in het kader van de nascholing vakbekwaamheid.